torsdag 4 augusti 2011

Födelsedagsfest

På lördag har Kim och hans vän Olof fest tillsammans, och jag ska göra en tårta. Har kommit på den perfekta tårtan! Om ni har spelat Portal kanske ni känner igen den här tårtan:


Kim har ingen aning om vad det är för tårta jag ska göra. Jag har gett lite hintar om att det är lite av en "tema"-tårta, men han är inne på att jag ska göra ett dirt-block från Minecraft nu. Jag tror han kommer bli ganska förvånad. Förövrigt är ju Minecraft-tårtan ganska bra idé. Får köra på det nästa gång.

Tårtan är en Devil's food chocolate cake, med vit chokladganache som fyllning. Har köpt cocktailbär (heter det så?) och julgransljus. Nu hoppas jag bara att det blir lyckat.

Ska bli kul med Karl-Oskar i helgen också. Vi missade förra årets eftersom vi var i Turkiet, så jag har längtat länge nu. Saknar langos! 

En sista sak; jag tror jag vet en tatuering jag vill ha nu. Det är en text från en låt som jag tycker är väldigt bra. Jag tror inte det är någon som har just den texten heller, eftersom att det är en låt av ett av Kims band. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar