onsdag 7 september 2011

Armband

Jag hittade ett DIY-armband på Honestly...WTF som jag testade, och de blev jättefina. Enkelt och bra för mig som alltid sparar på ormkedjor.


Material du behöver; 
  • Tjockt snöre, jag använde både bomull och läder. 
  • Ormkedja, så långt som du vill ha armbandet.
  • Tunn tråd, jag använde hampatråd.
  • En pärla eller något annat slags stopp för öglan.


Såhär gör du;
Börja med att vika det tjocka snöret dubbelt så att du bildar en ögla. Knyt fast den tunna tråden så att öglan blir lagom stor. Lägg ormkedjan ovanpå det dubbla snöret och snurra tråden runt snöret och ormkedjan, mellan kulorna på kedjan. Fortsätt tills armbandet är lagom långt och klipp då av ormkedjan. Snurra runt tråden och knyt. Trä på en pärla eller liknande och knyt fast den. Klart!


Om instruktionerna var svåra att förstå eller du vill ha mer inspiration så finns det bilder och instruktioner på den här länken.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar