lördag 9 mars 2013

Cairns Reef Tour och Green Island


Det blev en tidig morgon på fredagen, då jag steg upp halv sex. Först skypade jag med Jenny, sedan begav jag mig till hamnen i Cairns där Ocean Free skulle ta mig ut till havs för snorkling och besök på Green Island.



 Vi snorklade en stund, sedan åt vi lunch och åkte till ön. Det var en väldigt liten ö, jag gick runt den på cirka tio minuter.



De hade en krokidilpark där som jag gick in på. Det var otroligt häftigt, de var så stora. De hade en krokodil som hette Cassius som är den äldsta i fångenskap. Tror han var 110 år gammal. Klockan halv två var det krokodilshow, de matade krokodilerna och berättade lite fakta.



De hade även två havssköldpaddor, en hane och en hona, som var jättesöta.



En kille från besättningen som var med oss när vi snorklade dök ner med min kamera och tog bilder på en sköldpadda, så himla coolt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar