måndag 4 mars 2013

Whitsunday Islands

I tisdags anlände jag till Airlie Beach, och efter lång väntan kunde jag checka in på mitt hostel. Rummet var jättefint, som ett hotell nästan. Fast med åtta sängar istället för en, haha.

Min säng
På torsdag förmiddag begav jag mig till hamnen där Whitsunday Adventurer väntade.

Katamaranen Adventurer
60 centimeters-säng?
Vi åkte ut till Whitsunday islands där vi snorklade vid stora barriärrevet, besökte Whitehaven beach, och kollade efter delfiner och havssköldpaddor. Jag såg ryggen på en delfin och två sköldpaddor plus typ fem sköldpaddshuvuden som skymtade ovanför vattenytan. Det var sjukt kul att snorkla, har inte gjort det innan.

Fotogenisk fisk
Inte så färgglad korall
Whitehaven Beach
På lördagen kom vi in till hamnen igen, det var härligt att vara på fast land igen, men ändå tråkigt att lämna båten.

Glatt båtgäng
På kvällen var det efterfest på Down Under bar där vi fick gratis cocktails och öl i kannor, sedan bar det av till ett jättelitet dansställe. Det kan inte varit mer än 15 m brett, men det var kul ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar